marți, 31 mai 2016

Clădirile în paragină, un pericol pentru viața medieșenilor

Imobilul care a găzduit pe vremuri fostul Club al Tineretului din municipiul Mediaş a ajuns într-o stare extrem de proastă. Pe lângă faptul că arată deplorabil, imobilul este un adevărat pericol. Bucăţi de tencuială sunt gata-gata să cadă, constituindu-se într-un real pericol pentru toţi trecătorii. Și acesta este doar unul dintre exemple. Alte clădiri emblematice pentru Mediaș sunt într-o stare similară sau chiar mai rea. 
Fosta clădire a Felam de lângă pasarela peste calea ferată este într-o stare dezastruoasă, iar lângă societatea Transgaz este o clădire care aparține de Şcoala Generala Nr. 3 și care reprezintă un pericol pentru toți cei care trec pe lângă ea. Ce facem cu ele? Așteptăm să moară cineva pentru a lua măsuri? Ce fac compartimentele de specialitate din Primărie în cazul lor? Se mulțumesc doar să se uite cum cade tencuiala și să se roage să nu cadă cuiva în cap și să moară? Asta este o crimă. Este nevoie de hotărâri locale clare, prin care proprietarii acestor clădiri să fie obligați să le repare sau să le dărâme pentru a nu se intâmpla adevărate tragedii. Nu se poate ca în anul 2016, clădirile din zona centrală a municipiului Mediaș să arate într-un asemenea hal. Și nu e vorba numai de centru, e vorba și de cartierele Vitrometan și alte zone din oraș. Chiar trebuie să pățească cineva ceva, ca să se ia măsuri? Trebuie aplicată legea la sânge pentru că vorbim de viața oamenilor aici. Nepăsarea actualilor conducători este mare. Stă în puterea tuturor medieșenilor să iasă la vot și să aleagă oameni care iubesc acest oraș.
La fel ca și clădirile, în orașul nostru frumos avem și terenuri lăsate în paragină. Bălării, buruieni crescute în voia sorții, toate arată dezinteresul pentru municipiul Mediaș. Cât de greu este să obligi proprietarul unui teren să își curețe locul? Dacă se vrea, se poate. Noi credem că până acum nu s-a vrut, iar indiferența conducătorilor acestui oraș a fost uriașă. Trebuie să spunem STOP odată acestei nepăsări. ÎN 5 IUNIE PUTEREA E ÎN MÂINILE MEDIEȘENILOR!

luni, 30 mai 2016

Soluții pentru traficul rutier și șoferii din Mediaș

Primăria Mediaș spune că aproape 300.000 de lei vor fi alocaţi în acest an pentru efectuarea unui studiu de circulaţie în municipiul Mediaş. Pentru că pe adresa comisiei care se ocupă de reglementarea circulaţiei în oraş au apărut anul trecut mai multe propuneri privind instituirea de sensuri unice pe unele străzi din oraş, municipalitatea a decis să comande un studiu de trafic pentru a stabili cu exactitate unde se impun aceste sensuri unice. În acelaşi timp, rezultatele studiului vor putea contura şi locurile unde se impun amenajarea de sensuri giratorii sau intersecţii semaforizate.
Din păcate, a venit foarte târziu decizia aceasta a primăriei. Ani de zile. șoferii din Mediaș și-au pierdut nervii în ambuteiaje, cozi fără sfârșit, pierzând zeci de minute și chiar ore în trafic. S-a tot vorbit despre fluidizarea traficului în Mediaș, dar nu s-a făcut nimic. Pur și simplu, primăria și-a bătut joc de posesorii de mașini, care erau blocați în trafic. Situația s-ar putea rezolva foarte ușor cu un studiu de trafic foarte competent realizat, care să stabilească zonele unde sunt probleme cu circulația, străzile unde se creează blocaje și să identifice soluțiile cele mai bune. În felul acesta, nervii șoferilor nu ar mai fi întinși la maximum și toată lumea ar avea de câștigat. Toate acestea trebuie realizate în folosul cetățeanului, NU ca și cele două sensuri giratorii care s-au făcut în Mediaș, pe actuala șosea de centură și la Pene, care au costat peste 11 miliarde de lei vechi. Suma este colosală și cineva probabil s-a îmbogățit de pe urma lucrărilor. Trebuie gândite soluții de trafic pentru șoferii din Mediaș, în folosul lor ȘI ATÂT.

duminică, 29 mai 2016

Alesul local, sluga dumneavoastră

Când vă zâmnește de pe afișele electorale și vă spune că a făcut atâtea pentru Mediaș, când vă promite că va face multe dacă îi dați votul, amintiți-vă că alesul local nu e stăpânul vostru, nu e trimisul Domnului pe pământ și că nu vă face nici o favoare atunci când acceptă să vă reprezinte. NU! ALESUL LOCAL NU VĂ E STAPÂN, ALESUL LOCAL VĂ E SLUGĂ!
Alesul local e sluga alegătorului, alesul local e sluga fiecărui cetățean din localitate, că i-a dat sau nu votul, că are sau nu vârsta legală pentru a vota. Alesul local e sluga voastră a tuturor celor care i-ați oferit șansa și onoarea vieții, aceea de a deveni ales local, prin simplul fapt că ați acceptat votul majorității.
Alesul local e slugă, chiar dacă se îmbată mereu cu ideea de putere. Când lucrurile merg bine într-o localitate, când se fac investiții, când se crează locuri de muncă, când se asfaltează un drum ori se renovează o școală, nu alesul le-a făcut! Nu! Alesul a fost doar un bun executant, o slugă supusă, care a reușit să-și îndepliească îndatorirea principală, aceea de a se asigura că lucrurile merg așa cum trebuie. Nu el le-a făcut, el s-a asigurat că se fac, tocmai pentru că știe că, altfel, el e tras de mânecă de oamenii, pentru că e sluga lor nu stăpânul pe moșie.
Nu trăim într-o lume ideală, nu cerem perfecțiune, dar nici chiar totul cu susul în jos nu se mai poate.
ALEGĂTORULE, ȚINE MINTE, MAI ALES ACUM, CĂ ORICE ALES LOCAL ESTE ȘI VA RĂMÂNE SLUGA TA! NU AI DREPT DE VIAȚĂ ȘI DE MOARTE ASUPRA LUI, DAR AI DREPT DE VIAȚĂ ȘI DE MOARTE ASUPRA VIEȚII MANDATULUI SĂU! Tu îl urci, dar tot tu poți să îl și cobori, mai ales acum, când legea referendumului local e de partea ta. Tu trebuie să-i râzi în nas de fiecare dată când te va trata cu dispreț și își încalcă promisiunile electorale, nu să pleci capul umil și să îl lași să te domine. Tu trebuie să îi amintești mereu că el e supusul tău, AL VOTULUI TĂU, al faptului că i-ai permis să fie ales local, nu invers!
De ce alesul local este slugă?

Nu trebuie să ne crezi pe cuvânt când îți spunem că alesul local e sluga ta. Dicționarul Explicativ al Limbii Române definește sluga drept:
1. „Persoană angajată pentru a munci în gospodăria sau în mica întreprindere a altuia, fiind plătită în bani sau în natură.”
2. „Fig. Persoană care susține sau apără orbește interesele altuia în schimbul unor avantaje materiale.”
3. „Fig. Persoană subordonată alteia și obligată, din cauza condițiilor sociale în care se află, să-i execute voința.”
Gospodăria ta e localitatea în care trăiești și votezi, alesul local e angajatul votului tău, primește indemnizație și pe lângă asta mai beneficiază și de tot felul de de avantaje, pe care le poți considera plată în natură.

sâmbătă, 28 mai 2016

Ce este administrația publică locală? Ce atribuții au Primarul și Consiliul Local.

Pentru că foarte multă lume vorbește, dar destul de puțini știu cu exactitate, vă prezentăm astăzi câteva dintre cele mai importante atribuții ale Primarului și Consiliului Local, dar și câteva date despre administrația publică.


Aministrația publică 
 
Reprezintă, în sens material, o activitate de organizare a executării şi de executare în concret a legii, realizată prin acţiuni cu caracter de dispoziţie, prin care se stabilesc reguli de conduită pentru terţi, sub formă de acte juridice, operaţiuni administrative, fapte materiale înfăptuite de titularii funcţiilor publice din sistemul organelor administraţiei publice, şi acţiuni cu caracter de prestaţie, realizate pe baza şi în executarea legii, pentru îndeplinirea interesului general, prin asigurarea de servicii publice. În sens formal, administraţia publică poate fi înţeleasă ca un sistem de organe, de instituţii, cuprinzând diverse structuri administrative care realizează activitatea de organizare a executării şi de executare în concret a legii.
 
Atribuțiile Primarului
 
Primarul asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a prevederilor Constituţiei, precum şi punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotărârilor Consiliului Local, dispune măsurile necesare şi acordă sprijin pentru aplicarea ordinelor şi instrucţiunilor cu caracter normativ ale miniştrilor, ale celorlalţi conducători ai autorităţilor administraţiei publice centrale, ale Prefectului, precum şi a hotărârilor Consiliului Judeţean, în condiţiile legii. Pentru punerea în aplicare a tuturor celor de mai sus, primarul beneficiază de un aparat de specialitate, pe care îl conduce. Aparatul de specialitate al primarului este structurat pe compartimente funcţionale, în condiţiile legii. Compartimentele funcţionale ale acestuia sunt încadrate cu funcţionari publici şi personal contractual. Primarul conduce serviciile publice locale.

Atribuțiile Consiliului Local

Consiliul local are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale.

Consiliul Local exercită următoarele atribuţii:

a) atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local;
b) atribuţii privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului;
c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al comunei, oraşului sau municipiului;
d) atribuţii privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni;
e) atribuţii privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern.

În exercitarea atribuţiilor privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local, Consiliul Local:
  • aprobă statutul comunei, oraşului sau municipiului, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local;
  • aprobă, în condiţiile legii, la propunerea primarului, înfiinţarea, organizarea şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, precum şi reorganizarea şi statul de funcţii ale regiilor autonome de interes local;
  • exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii.
În exercitarea atribuţiilor privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului, Consiliul Local:
  • aprobă, la propunerea primarului, bugetul local, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
  • aprobă, la propunerea primarului, contractarea şi/sau garantarea împrumuturilor, precum şi contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare, în numele unităţii administrativ-teritoriale, în condiţiile legii;
  • stabileşte şi aprobă impozitele şi taxele locale, în condiţiile legii;
  • aprobă, la propunerea primarului, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii de interes local, în condiţiile legii;
  • aprobă strategiile privind dezvoltarea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale;
  • asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare implementării şi conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.
În exercitarea atribuţiilor privind administrarea domeniului public şi privat al comunei, oraşului sau municipiului, Consiliul Local:
  •  hotărăşte darea în administrare, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate publică a comunei, oraşului sau municipiului, după caz, precum şi a serviciilor publice de interes local, în condiţiile legii;
  • hotărăşte vânzarea, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată a comunei, oraşului sau municipiului, după caz, în condiţiile legii;
  • avizează sau aprobă, în condiţiile legii, documentaţiile de amenajare a teritoriului şi urbanism ale localităţilor;
  • atribuie sau schimbă, în condiţiile legii, denumiri de străzi, de pieţe şi de obiective de interes public local.
În exercitarea atribuţiilor privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni, Consiliul Local:
  • asigură, potrivit competenţelor sale şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind:
    • educaţia;
    • serviciile sociale pentru protecţia copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei şi a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială;
    • sănătatea;
    • cultura;
    • tineretul
    • sportul;
    • ordinea publică;
    • situaţiile de urgenţă;
    • protecţia şi refacerea mediului;
    • conservarea, restaurarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice şi de arhitectură, a parcurilor, grădinilor publice şi rezervaţiilor naturale;
    • dezvoltarea urbană;
    • evidenţa persoanelor;
    • podurile şi drumurile publice;
    • serviciile comunitare de utilitate publică: alimentare cu apă, gaz natural, canalizare, salubrizare, energie termică, iluminat public şi transport public local, după caz;
    • serviciile de urgenţă de tip salvamont, salvamar şi de prim ajutor;
    • activităţile de administraţie social-comunitară;
    • locuinţele sociale şi celelalte unităţi locative aflate în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale sau în administrarea sa;
    • punerea în valoare, în interesul comunităţii locale, a resurselor naturale de pe raza unităţii administrativ-teritoriale;
    • alte servicii publice stabilite prin lege;
  • hotărăşte acordarea unor sporuri şi altor facilităţi, potrivit legii, personalului sanitar şi didactic;
  • sprijină, în condiţiile legii, activitatea cultelor religioase;
  • solicită informări şi rapoarte de la primar, viceprimar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;
  • aprobă construirea locuinţelor sociale, criteriile pentru repartizarea locuinţelor sociale şi a utilităţilor locative aflate în proprietatea sau în administrarea sa;
  • solicită informări şi rapoarte specifice de la primar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local.
În exercitarea atribuţiilor privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern, Consiliul Local:
  • hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local;
  • hotărăşte, în condiţiile legii, înfrăţirea comunei, oraşului sau municipiului cu unităţi administrativ-teritoriale din alte ţări;
  • hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu alte unităţi administrativ-teritoriale din ţară sau din străinătate, precum şi aderarea la asociaţii naţionale şi internaţionale ale autorităţilor administraţiei publice locale, în vederea promovării unor interese comune.
Consiliul Local poate conferi persoanelor fizice române sau străine cu merite deosebite titlul de cetăţean de onoare al comunei, oraşului sau municipiului, în baza unui regulament propriu. Prin acest regulament se stabilesc şi condiţiile retragerii titlului conferit.

Consiliul Local îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.

miercuri, 25 mai 2016

Poveste despre un ales local adevărat


Un ales local adevărat este acela care poate sta cu fruntea sus în față locuitorilor din urbia în care trăiește, în tot timpul mandatului său, care are ușa deschisă la biroul său, care este interesat de tot ce se întâmplă în jurul său, care nu este supărăcios și care acceptă criticile ca pe un lucru constructiv.
Un ales local adevărat este acela care stă să explice măsurile luate și de ce, de exemplu, la Mediaș, un oraș cu drumuri de comună, un cetățean trebuie să plătească la fel ca la Sibiu impozitul auto.
Un ales local adevărat vine în fața alegătorilor săi și le spune cinstit, oameni buni am exagerat, dacă nu are curajul să le spună, am mințit, când am promis ceva acum patru ani și vă rog să mă iertați, iar, dacă veți crede că m-am maturizat, că nu voi mai greși față de voi, nu voi mai miții și, în sfârșit, voi începe să muncesc și pentru oraș, vă rog să mă votați.
Un ales local adevarat ar urmări ca toate hotărârile consiliului local să fie cunoscute de toti locuitorii, să fie explicate pe înțelesul fiecăruia și, foarte important, ar explica și unora dintre consilierii locali ce votează și pentru cine.
Un ales local adevărat s-ar întreba de ce tinerii plecați la studii nu se mai întorc în oraș, de ce în oraș nu funcționează un cinematograf și câți oameni intră în bibliotecă.
Un ales local adevărat ar fi atent la nevoile oamenilor pe toată perioada mandatului, nu numai înainte de alegeri, când decide, brusc, să meargă, să discute cu aceștia.
Cum alesii locali adevărați există doar în povești, suntem nevoiți să încheiem cu clasicul „Și au rămas până la adănci bătrâneți pe fotoliul comod de ales local, trăind fericiti într-un Mediaș în care, încet, încet nu se mai contabilizează nimic decât înmormântările”.

sâmbătă, 21 mai 2016

Implică-te, nepăsarea distruge!


Mediașul a avut un trecut glorios, care din păcate este umbrit de acest prezent sumbru.
Îmi amintesc de perioada comunistă, perioadă în care mișcarea teatrală a cunoscut un mare avânt. În acestă perioadă au apărut o sumedenie de „teatre populare”, formate din iubitori de teatru, din amatori, calitatea interpretărilor artistice fiind răsplătită cu premii republicane. Era o mândrie pentru un orășel de provincie ca trupa Casei de Cultură să fie recompensată într-un asemenea mod.
În toate orașele industrializate, o dată cu dezvoltarea lor, statul a construit săli de spectacole. La 20 decembrie 1973, în București, a fost inaugurată noua clădire a Thaliei, Teatrul Național cu trei săli de spectacole, Sala Mare, Sala Mică și Sala Atelierelor. Revenind în prezent ne lovim de lipsa de interes a autorităților pentru tot ce nu se poate materializa. Tot ce am moștenit fumos și de suflet se pierde, se închide, se distruge.
Societatea de astăzi este caracterizată de ignoranță, lipsă de cultură, ură și o goană nebună după câștiguri imediate.
Suntem învățați să ignorăm și să desconsiderăm tot ce este frumos, tot ce ne unește și ne definește pe noi ca națiune și anume cultura noastră, dupa cum spunea Umberto Eco, inventăm un dușman, și tragem cu toate gloanțele în el, deoarece avem atât de multe gloante de tras.
Sighișoara este un exemplu de oraș poziționat realmente pe harta artistică a țării noastre. Posibilitățile Mediașului au fost întotdeauna superioare și asta mă face să mă întreb retoric, la noi, de ce nu se poate?

duminică, 15 mai 2016

Vreți să nu mai fiți umiliți? Votați oameni credibili, nu partide compromise!

De câte ori ați mers la un ghișeu în Primărie, de unde trebuia să primiți doar o hârtie sau o informație, și cel din fața dumneavoastră se purta ca un boier pe moșia lui, când el trebuia să vă servească?
De câte ori ați mers la o altă instituție de stat, unde ați fost umiliți de niște neica-nimeniangajați pe pile sau cumetrii, care vă priveau ca pe niște sclavi sau cerșetori?
De câte ori ați fost în situația de a vă primi niște drepturi și cei care trebuiau să le acorde refuzau pur și simplu?
Dacă doriți să scăpați de toate aceste lucruri, dacă doriți să eliminăm un circuit al hârtiilor care ne mănâncă timp și nervi, este obligatoriu să ieșim cu toți la vot și să votăm nu partidele compromise, care ne tot promit marea cu sarea și au singura grijă să se îmbogățească prin reprezentanții lor, ci oamenii care sunt recunoscuți cafiind cinstiți, gospodari și iubitori ai orașului în care trăiesc.
UNPR Mediaș vă propune asemenea oameni!

joi, 12 mai 2016

Să ne folosim capul când votăm!

Campania electorală a început de câteva zile și asistăm la aceleași discuții interminabile despre cine este mai bun, mai frumos și mai potrivit pentru a fi votat. Aproape toate partidele politice încearcă să vă inducă pe cine să votați, consiferând că voi, alegătorii, nu puteți discerne, nu puteți gândi, nu puteți să aflați și singuri informații despre calitățile și defectele candidaților. UNPR Mediaș vă invită să vă folosiți capul atunci când veți fi în cabină și veți vota.
Dorim să îndemnăm prin această postare alegătorii să-şi folosească cât mai mult cu putinţă capul şi, respectiv, mintea, în primul rând pentru a decide în favoarea participării la vot, iar în rândul al doilea, dar la fel de important,  pentru a decide cui să-şi dea votul. Toate deciziile noastre, şi cele bune, şi cele rele,  izvorăsc din minţile noastre. Cum să ştim care sunt decizii bune şi care rele? Luarea de decizii, adică procesele mintale care stau la baza alegerii de către om a unei opţiuni din mai multe alternative posibile, sunt procese complexe şi au fost studiate destul de amănunţit. Probabil cele mai curioase rezultate pe care le-au generat aceste cercetări a fost descoperirea „erorilor cognitive” care ne împiedică să luăm deciziile cele mai favorabile pentru noi. Pentru a le putea evita, e necesar, în primul rând, să le cunoaştem şi, desigur, să încercăm să le evităm. Nu trebuie să ne supunem pur şi simplu sorţii. Faptele noastre ne definesc. Orice s-ar întâmpla, cutezătorii nu disperă. Totul avansează spre bine atâta timp cât ne folosim capul când votăm.

marți, 10 mai 2016

TU poți schimba orașul Mediaș cu votul TĂU


Sursă foto: Historia.ro
De 26 de ani, minciuna a stat la masă cu politicienii. De 26 de ani, promisiunile curg pe bandă rulantă, iar realizările pentru comunitate abia de se pot număra pe degete. În schimb, averea celor implicați în administrarea orașului a crescut... Ei au avut grijă să facă tot ce se putea ca să nu fie nevoiți să dea explicații despre ce au promis și nu au făcut, despre ce ar fi trebuit să facă pentru ca orașul Mediaș să se trezească dintr-o letargie care a fost atent pregătită de toți cei care au putut să ia decizii.
De aceea, UNPR Mediaș vă propune candidați care pot să stea cu fruntea sus în fațadumneavoastră și care nu vin cu promisiuni nerealiste.
Noi ne bazăm pe VOI, alegătorii care nu ați fost luați în seamă până acum, pe cei care nu ați ieșit la vot din scârbă față de o clasă coruptă politică, pe voi cei care votați pentru prima dată.
Dacă votezi oamenii gospodari, nu partide care au dat dovada neputinței lor de atâta timp, poți contribui la dezvoltarea orașului tău, poți contribui la stabilirea unui climat de ordine și siguranță pentru cetățeni, inclusiv în zonele cu risc infracțional.
Votul tău poate crea locuri de joacă pentru copii și de recreere pentru pensionari, poate contribui la reabilitarea clădirilor absolut necesare activităților culturale și sportive.
Votul tău, dat oamenilor propuși de UNPR, poate reda demnitatea cetățeanului în raport cu funcționarul plictisit sau arogant, poate duce la eficiență în administrația locală, prin eliminarea hârtiilor inutile.
În final, vrem să vă spunem că votul VOSTRU este important, pentru că vom face în așa fel încât orice derapaj al autorităților să fie sancționat imediat de reprezentanții UNPR și să fie luat în seamă când este vorba despre investițiile pentru oraș, care trebuie să țină cont și de dorințele VOASTRE.
De aceea trebuie să votați! Iar îndemnul nostru este să priviți dincolo de listele de partid. 

duminică, 8 mai 2016

Avem şansa de a contribui cu toţii la un viitor mai bun al acestui oraș!


Alegerile locale au intrat pe ultima sută de metri. Suntem în al unsprezecelea ceas, suntem în campanie electorală, suntem datori şi responsabili să ne implicăm cu toate forţele în acest demers, pentru că este singurul demers democratic care poate schimba lucrurile în mai bine. Este o luptă deloc uşoară, dar, în acelaşi timp, este o luptă pe care trebuie să o ducem, fiindcă nu mai putem asista impasibili, de pe margine, ca simpli spectatori. Este nevoie să ne implicăm, fiecare din noi şi toţi împreună, pentru ca, într-adevăr, să schimbăm ceva.
Trebuie să ne mobilizăm toate forţele, pentru ca, prin eforturile deosebite, să obţinem rezultate deosebite. A venit momentul să arătăm că se poate şi altfel, să arătăm că noi vrem altceva decât ce a fost până acum, că legile trebuie respectate, că intrigile şi aruncatul cu pietre trebuie lăsate deoparte. Să nu mai arătăm cu degetul, ci să ne dăm mâinile pentru a reconstrui Mediașul! A venit momentul ca problemele reale ale medieșenilor să fie, într-adevăr, cele mai importante, să fie ascultate şi rezolvate, să nu mai fie doar promisiuni niciodată îndeplinite şi vorbe goale!
Este o mare responsabilitate să vii în faţa oamenilor şi să le demonstrezi că te preocupă problemele lor, că vrei şi poţi să le gestionezi, cu multă implicare şi transparenţă. Cred că, printr-o campanie sănătoasă, onestă, în care promisiunea să fie cuvânt şi cuvântul să devină faptă, o campanie activă, în care să îi implicăm alături de noi pe toţi cei care s-au săturat de actuala stare de fapt, dar, din diverse motive, nu s-au implicat până acum. Să vină alături de noi şi cei nehotărâţi, şi cei dezamăgiţi, şi cei retraşi, şi toţi cei care vor să fie altfel! Depinde numai şi numai de noi înşine!
Numai de noi depinde să ne schimbăm soarta, că, de aproape 26 de ani, ştim ce se întâmplă. Politica se schimbă prin vot, prin vot liber, iar libertatea ne-am câştigat-o în 1989, cu sângele tinerilor şi oamenilor frumoşi care s-au jertfit atunci pentru ca noi, astăzi, să fim liberi. Suntem datori să nu batjocorim libertatea ce ne-a fost oferită, ci s-o folosim pentru un viitor şi mai bun. Să demonstrăm că, acolo unde este tinereţe, există şi voinţă, şi competenţă, şi puterea de a face schimbări! Puterea de a face politică onestă, orientată spre cetăţean, nu spre interese ascunse, o politică în care contează meritele, generozitatea, valorile. Acest tip de politică poate da orașului nostru şansa unui viitor mai bun, iar noi, cu toţii, şi eu, şi dumneavoastră, putem participa la acest viitor mai bun! Să stăm alături! Să ne mobilizăm, pentru ca, împreună, să fim puternici şi să ne oferim un viitor mai bun, atât nouă, cât și celor, care vor veni după noi!

Votăm sau nu?


Participăm la alegeri, dar și noi suntem oameni și până la urmă este greu să crezi că vei face parte dintre mai marii zilei fără a te lovi de problemele de zi cu zi.
Cel mai ușor ar fi, ca scârbit, să nu votez. M-am săturat ca străzile reparate să fie străzi pe care stă un mai mare al orașului, m-am săturat ca fiul meu să-mi ceară bani pentru că școala nu are fonduri, m-am săturat să-mi rup mașina pentru că drumurile sunt așa cum sunt, m-am săturat...
Dar până când?
Nu votez anul acesta, nici peste patru ani, ș-apoi de Paște și Crăciun, aștept să-mi vină fiul plecat departe.
Dacă mă duc la vot, mă întreb pe cine să votez. Pe ăla îl știu, am copilărit cu el, e cam prost, de celălalt, am auzit despre el...
Să ști cu cine votezi este mai greu decât un subiect la facultate.
Și totuși... și totuși, am un copil. Vreau să îmi văd la bătrânețe nepoții, prin urmare va trebui să votez, dar, mai ales să mă rog, să am noroc, să votez pe cine trebuie.
Nimeni nu le știe pe toate. Hai să stăm de vorbă. Una de la mine, una de la tine și poate reușim să-i nimerim pe cei buni. Poate reușim să urnim orașul. Poate reușim să ne simțim acasă, să simțim că aparținem acestui oraș.

miercuri, 4 mai 2016

UNPR Mediaș, istoric și misiune

 
Istoric

UNPR Mediaș a luat ființă în primăvara anului 2011 și are ca obiectiv introducerea guvernării progresistete în Mediaș.
UNPR Mediaș își propune să ofere suport tuturor celor care cred în puterea de regenerare a Mediașului și doresc să construiască din acesta un oraș puternic, protejând, dezvoltând și valorificând interesele comunității locale.

Misiune

UNPR propune pentru Mediaș soluții reale la probleme locale.

 Susținem cu prioritate:
  • Proiectele și investițiile în infrastructura rutieră a orașului;
  • Atragerea de fonduri nerambursabile pentru dezvoltarea și modernizarea orașului;
  • Simplificarea procedurilor de avizare/autorizare, eliminând hârtiile care nu sunt absolut necesare și drumurile inutile, astfel încât orice interacțiune cu Primăria să fie cât mai eficientă în termeni de timp și rezultat;
  • Proiectele de amenajare, reabilitare și modernizare a parcurilor, a zonelor de joacă pentru copii, a spațiilor pentru activități sportive destinate copiilor și a clădirilor destinarte activităților culturale și sportive;
  • Protejarea vieții și proprietății cetățenilor prin implicarea Poliției Locale în acțiuni de patrulare în zonele cu risc infracțional ridicat;
  • Organizarea de întâlniri cu reprezentanții comunității pentru analiza priorităților și stabilirea investițiilor necesare;
  • Drepturile cetățenilor în relația cu furnizorii de servicii publice.
  •