joi, 2 iunie 2016

Dragi medieșeni, ieșiți la vot! ABSENTEISMUL NU ESTE O SOLUȚIE

Am auzit destul de mulți oameni în ultima vreme care spuneau că nu mai doresc să meargă să voteze, scârbiți fiind de ceea ce se întâmplă în oraș și în țară. Parțial au dreptate, cei care ne-au condus orașul după Revoluție și-au bătut joc în diferite feluri de acest frumos oraș, cu o istorie atât de bogată. Mediașul a încăput pe mâna unor oameni care nu și-au iubit semenii, nu au iubit orașul, istoria lui, locurile lui deosebite. Cum poți să îi cataloghezi altfel, când îi vezi și i-ai văzut atât de nepăsăîtori cu tot ceea ce se întâmplă cu orașul nostru. Nu i-a interesat de nimic, de drumuri, de sport, de cultură, de tot. Mediașul a devenit o haltă între Sibiu și Sighișoara, nu un oraș care poate oferi atât de multe lucruri.

Dar să nu participi la vot NU ESTE O SOLUȚIE. Tocmai de aceea trebuie mers la vot și sancționați cei care au condus sau vor să conducă Mediașul. Este timpul pentru oameni noi în administrația locală din Mediaș. Dragi medieșeni,ieșiți la vot pentru că absenteismul nu e o soluție. Voi vreți să vedeți aceiași oameni în funcții și în următorii 4 ani? Haideți la vot, e în puterea noastră să schimbăm hoția lor. Trebuie să avem coloană vertebrală și să spunem: AȘA NU SE MAI POATE.

Mediașul, un oraș tot mai nesigur

Dacă este să vorbim de siguranța medieșenilor, atunci cu siguranță sunt multe de discutat. În ultimii ani cel puțin, orice plimbare seara naște în sufletul oricărui medieșean urme de nesiguranță. Pur și simplu ajunge să ne fie frică să ieșim din casă din cauza multelor tâlhării care s-au întâmplat în orașul nostru. Ajungi să ți se dea în cap pentru 10-20 de lei sau un telefon mobil. Cauzele care au dus la acest haos snt destul de multe, sărăcia fiind una dintre acestea. Sentimentul de nesiguranță este unul tot mai prezent și parcă nimeni nu întreprinde nimic pentru a îmbnătăți lucrurile.
În urmă cu câțiva ani, Mediașul a devenit cunoscut în toată țara din cauza unui asemenea eveniment. Un filmuleţ de o nepăsare fără margini a fost postat pe platforma Youtbe. În imagini se poate vedea cum un bătrân, ce tocmai a trecut strada pe o trecere de pietoni, este bătut cu bâta de mai mulţi copii la doi pași de Catedrala din orașul nostru. Omul încearcă să riposteze, dar din păcate nu are nicio şansă în faţa copiilor mult mai ageri decât el. La câţiva paşi, două persoane stau la taifas, în timp ce pe stradă maşinile circulă în voie. Surprinzător, nimeni nu a intervenit pentru a-l scăpa pe bătrânel de chin. La sfârşit, el s-a ales cu capul spart.
În urmă cu un an și jumătate, o femeie de aproximativ 40 de ani din municipiul Mediaș a fost violată de un indivi. Nenorocirea a avut loc dimineața în jurul orei 6 în zona pasarelei de acces spre cartierul Gura Câmpului. Femeia a fost înconjurată de 3 indivizi care au amenințat-o cu cuțitele, iar unul dintre ei a violat-o. După ce a fost violată, femeia a reușit să ajungă acasă și i-a povestit soțului ce s-a întâmplat, iar acesta a transportat-o la Spitalul Municipal Mediaș. După ce a fost examinată de medicii specialiști, aceștia au confirmat faptul că victima fusese violată.
Sunt doar două exemple de nesiguranță publică în orașul nostru. Este timpul să spunem: AȘA NU SE MAI POATE. MEDIEȘENII TREBUIE SĂ SE SIMTĂ ÎN SIGURANȚĂ ÎN ORAȘUL LOR!

miercuri, 1 iunie 2016

Susținere totală pentru ADEVĂRAȚII PRODUCĂTORI din Mediaș și din zonă

Piața din Mediaș are nevoie de producători locali. De țărani autentici din localitățile învecinate orașului nostru. De producători adevărați din Ighișul Nou, Moșna, Brateiu, Dârlos, Blăjel, Bazna, Târnava. Ceea ce se întâmplă acum în piața agroalimentară a Mediașului este strigător la cer: oameni care nu au avut nicidoată de a face cu munca pământului, cu agricultorii adevărați, amenință producătorii adevărați că îi alungă din piață dacă nu le vând lor marfa. Și bieții oameni ce pot să facă? Își vând marfa pe mai nimic, iar acești producători falși umflă prețurile cum vor ei, iar medieșenii sunt obligați practic să cumpere legume și fructe la prețuri mult mai mari față de alte orașe. Trebuie să realizăm ceva urgent pentru agricultorii adevărați din zona Mediașului, care vin la noi în piață cu produse mult mai bune și mult mai sănătoase decât cele din supermarket-uri. Acești oameni nu vor altceva decât să își vândă marfa, cinstit și corect, după luni de zile de muncă. Nu pot să facă acest lucru din cauza bișnițarilor din Piața Mediaș, care își bat joc de toată lumea. Promovarea comerțului realizat de producătorii adevărați și locali, din Ighișul Nou, Moșna, Blăjel, Brateiu, Dârlos, Blăjel, Bazna, Târnava este unul dintre proiectele noastre ambițioase. GATA CU BIȘNIȚARII din piață! GATA CU AMENINȚĂRILOR LOR la adresa oamenilor care cultivă pământul și vor să își vândă fructele și legumele în piața din orașul nostru! Dacă este nevoie, trebuie asigurată chiar și paza și securitatea acestor oameni, pentru a nu mai fi amenințați de bișnițari. Este obligatoriu să dăm o șanșă producătorilor locali dacă VREM PRODUSE SĂNĂTOASE ÎNMEDIAȘ!

marți, 31 mai 2016

Clădirile în paragină, un pericol pentru viața medieșenilor

Imobilul care a găzduit pe vremuri fostul Club al Tineretului din municipiul Mediaş a ajuns într-o stare extrem de proastă. Pe lângă faptul că arată deplorabil, imobilul este un adevărat pericol. Bucăţi de tencuială sunt gata-gata să cadă, constituindu-se într-un real pericol pentru toţi trecătorii. Și acesta este doar unul dintre exemple. Alte clădiri emblematice pentru Mediaș sunt într-o stare similară sau chiar mai rea. 
Fosta clădire a Felam de lângă pasarela peste calea ferată este într-o stare dezastruoasă, iar lângă societatea Transgaz este o clădire care aparține de Şcoala Generala Nr. 3 și care reprezintă un pericol pentru toți cei care trec pe lângă ea. Ce facem cu ele? Așteptăm să moară cineva pentru a lua măsuri? Ce fac compartimentele de specialitate din Primărie în cazul lor? Se mulțumesc doar să se uite cum cade tencuiala și să se roage să nu cadă cuiva în cap și să moară? Asta este o crimă. Este nevoie de hotărâri locale clare, prin care proprietarii acestor clădiri să fie obligați să le repare sau să le dărâme pentru a nu se intâmpla adevărate tragedii. Nu se poate ca în anul 2016, clădirile din zona centrală a municipiului Mediaș să arate într-un asemenea hal. Și nu e vorba numai de centru, e vorba și de cartierele Vitrometan și alte zone din oraș. Chiar trebuie să pățească cineva ceva, ca să se ia măsuri? Trebuie aplicată legea la sânge pentru că vorbim de viața oamenilor aici. Nepăsarea actualilor conducători este mare. Stă în puterea tuturor medieșenilor să iasă la vot și să aleagă oameni care iubesc acest oraș.
La fel ca și clădirile, în orașul nostru frumos avem și terenuri lăsate în paragină. Bălării, buruieni crescute în voia sorții, toate arată dezinteresul pentru municipiul Mediaș. Cât de greu este să obligi proprietarul unui teren să își curețe locul? Dacă se vrea, se poate. Noi credem că până acum nu s-a vrut, iar indiferența conducătorilor acestui oraș a fost uriașă. Trebuie să spunem STOP odată acestei nepăsări. ÎN 5 IUNIE PUTEREA E ÎN MÂINILE MEDIEȘENILOR!

luni, 30 mai 2016

Soluții pentru traficul rutier și șoferii din Mediaș

Primăria Mediaș spune că aproape 300.000 de lei vor fi alocaţi în acest an pentru efectuarea unui studiu de circulaţie în municipiul Mediaş. Pentru că pe adresa comisiei care se ocupă de reglementarea circulaţiei în oraş au apărut anul trecut mai multe propuneri privind instituirea de sensuri unice pe unele străzi din oraş, municipalitatea a decis să comande un studiu de trafic pentru a stabili cu exactitate unde se impun aceste sensuri unice. În acelaşi timp, rezultatele studiului vor putea contura şi locurile unde se impun amenajarea de sensuri giratorii sau intersecţii semaforizate.
Din păcate, a venit foarte târziu decizia aceasta a primăriei. Ani de zile. șoferii din Mediaș și-au pierdut nervii în ambuteiaje, cozi fără sfârșit, pierzând zeci de minute și chiar ore în trafic. S-a tot vorbit despre fluidizarea traficului în Mediaș, dar nu s-a făcut nimic. Pur și simplu, primăria și-a bătut joc de posesorii de mașini, care erau blocați în trafic. Situația s-ar putea rezolva foarte ușor cu un studiu de trafic foarte competent realizat, care să stabilească zonele unde sunt probleme cu circulația, străzile unde se creează blocaje și să identifice soluțiile cele mai bune. În felul acesta, nervii șoferilor nu ar mai fi întinși la maximum și toată lumea ar avea de câștigat. Toate acestea trebuie realizate în folosul cetățeanului, NU ca și cele două sensuri giratorii care s-au făcut în Mediaș, pe actuala șosea de centură și la Pene, care au costat peste 11 miliarde de lei vechi. Suma este colosală și cineva probabil s-a îmbogățit de pe urma lucrărilor. Trebuie gândite soluții de trafic pentru șoferii din Mediaș, în folosul lor ȘI ATÂT.

duminică, 29 mai 2016

Alesul local, sluga dumneavoastră

Când vă zâmnește de pe afișele electorale și vă spune că a făcut atâtea pentru Mediaș, când vă promite că va face multe dacă îi dați votul, amintiți-vă că alesul local nu e stăpânul vostru, nu e trimisul Domnului pe pământ și că nu vă face nici o favoare atunci când acceptă să vă reprezinte. NU! ALESUL LOCAL NU VĂ E STAPÂN, ALESUL LOCAL VĂ E SLUGĂ!
Alesul local e sluga alegătorului, alesul local e sluga fiecărui cetățean din localitate, că i-a dat sau nu votul, că are sau nu vârsta legală pentru a vota. Alesul local e sluga voastră a tuturor celor care i-ați oferit șansa și onoarea vieții, aceea de a deveni ales local, prin simplul fapt că ați acceptat votul majorității.
Alesul local e slugă, chiar dacă se îmbată mereu cu ideea de putere. Când lucrurile merg bine într-o localitate, când se fac investiții, când se crează locuri de muncă, când se asfaltează un drum ori se renovează o școală, nu alesul le-a făcut! Nu! Alesul a fost doar un bun executant, o slugă supusă, care a reușit să-și îndepliească îndatorirea principală, aceea de a se asigura că lucrurile merg așa cum trebuie. Nu el le-a făcut, el s-a asigurat că se fac, tocmai pentru că știe că, altfel, el e tras de mânecă de oamenii, pentru că e sluga lor nu stăpânul pe moșie.
Nu trăim într-o lume ideală, nu cerem perfecțiune, dar nici chiar totul cu susul în jos nu se mai poate.
ALEGĂTORULE, ȚINE MINTE, MAI ALES ACUM, CĂ ORICE ALES LOCAL ESTE ȘI VA RĂMÂNE SLUGA TA! NU AI DREPT DE VIAȚĂ ȘI DE MOARTE ASUPRA LUI, DAR AI DREPT DE VIAȚĂ ȘI DE MOARTE ASUPRA VIEȚII MANDATULUI SĂU! Tu îl urci, dar tot tu poți să îl și cobori, mai ales acum, când legea referendumului local e de partea ta. Tu trebuie să-i râzi în nas de fiecare dată când te va trata cu dispreț și își încalcă promisiunile electorale, nu să pleci capul umil și să îl lași să te domine. Tu trebuie să îi amintești mereu că el e supusul tău, AL VOTULUI TĂU, al faptului că i-ai permis să fie ales local, nu invers!
De ce alesul local este slugă?

Nu trebuie să ne crezi pe cuvânt când îți spunem că alesul local e sluga ta. Dicționarul Explicativ al Limbii Române definește sluga drept:
1. „Persoană angajată pentru a munci în gospodăria sau în mica întreprindere a altuia, fiind plătită în bani sau în natură.”
2. „Fig. Persoană care susține sau apără orbește interesele altuia în schimbul unor avantaje materiale.”
3. „Fig. Persoană subordonată alteia și obligată, din cauza condițiilor sociale în care se află, să-i execute voința.”
Gospodăria ta e localitatea în care trăiești și votezi, alesul local e angajatul votului tău, primește indemnizație și pe lângă asta mai beneficiază și de tot felul de de avantaje, pe care le poți considera plată în natură.

sâmbătă, 28 mai 2016

Ce este administrația publică locală? Ce atribuții au Primarul și Consiliul Local.

Pentru că foarte multă lume vorbește, dar destul de puțini știu cu exactitate, vă prezentăm astăzi câteva dintre cele mai importante atribuții ale Primarului și Consiliului Local, dar și câteva date despre administrația publică.


Aministrația publică 
 
Reprezintă, în sens material, o activitate de organizare a executării şi de executare în concret a legii, realizată prin acţiuni cu caracter de dispoziţie, prin care se stabilesc reguli de conduită pentru terţi, sub formă de acte juridice, operaţiuni administrative, fapte materiale înfăptuite de titularii funcţiilor publice din sistemul organelor administraţiei publice, şi acţiuni cu caracter de prestaţie, realizate pe baza şi în executarea legii, pentru îndeplinirea interesului general, prin asigurarea de servicii publice. În sens formal, administraţia publică poate fi înţeleasă ca un sistem de organe, de instituţii, cuprinzând diverse structuri administrative care realizează activitatea de organizare a executării şi de executare în concret a legii.
 
Atribuțiile Primarului
 
Primarul asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a prevederilor Constituţiei, precum şi punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotărârilor Consiliului Local, dispune măsurile necesare şi acordă sprijin pentru aplicarea ordinelor şi instrucţiunilor cu caracter normativ ale miniştrilor, ale celorlalţi conducători ai autorităţilor administraţiei publice centrale, ale Prefectului, precum şi a hotărârilor Consiliului Judeţean, în condiţiile legii. Pentru punerea în aplicare a tuturor celor de mai sus, primarul beneficiază de un aparat de specialitate, pe care îl conduce. Aparatul de specialitate al primarului este structurat pe compartimente funcţionale, în condiţiile legii. Compartimentele funcţionale ale acestuia sunt încadrate cu funcţionari publici şi personal contractual. Primarul conduce serviciile publice locale.

Atribuțiile Consiliului Local

Consiliul local are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale.

Consiliul Local exercită următoarele atribuţii:

a) atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local;
b) atribuţii privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului;
c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al comunei, oraşului sau municipiului;
d) atribuţii privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni;
e) atribuţii privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern.

În exercitarea atribuţiilor privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local, Consiliul Local:
  • aprobă statutul comunei, oraşului sau municipiului, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local;
  • aprobă, în condiţiile legii, la propunerea primarului, înfiinţarea, organizarea şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, precum şi reorganizarea şi statul de funcţii ale regiilor autonome de interes local;
  • exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii.
În exercitarea atribuţiilor privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului, Consiliul Local:
  • aprobă, la propunerea primarului, bugetul local, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
  • aprobă, la propunerea primarului, contractarea şi/sau garantarea împrumuturilor, precum şi contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare, în numele unităţii administrativ-teritoriale, în condiţiile legii;
  • stabileşte şi aprobă impozitele şi taxele locale, în condiţiile legii;
  • aprobă, la propunerea primarului, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii de interes local, în condiţiile legii;
  • aprobă strategiile privind dezvoltarea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale;
  • asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare implementării şi conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.
În exercitarea atribuţiilor privind administrarea domeniului public şi privat al comunei, oraşului sau municipiului, Consiliul Local:
  •  hotărăşte darea în administrare, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate publică a comunei, oraşului sau municipiului, după caz, precum şi a serviciilor publice de interes local, în condiţiile legii;
  • hotărăşte vânzarea, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată a comunei, oraşului sau municipiului, după caz, în condiţiile legii;
  • avizează sau aprobă, în condiţiile legii, documentaţiile de amenajare a teritoriului şi urbanism ale localităţilor;
  • atribuie sau schimbă, în condiţiile legii, denumiri de străzi, de pieţe şi de obiective de interes public local.
În exercitarea atribuţiilor privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni, Consiliul Local:
  • asigură, potrivit competenţelor sale şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind:
    • educaţia;
    • serviciile sociale pentru protecţia copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei şi a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială;
    • sănătatea;
    • cultura;
    • tineretul
    • sportul;
    • ordinea publică;
    • situaţiile de urgenţă;
    • protecţia şi refacerea mediului;
    • conservarea, restaurarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice şi de arhitectură, a parcurilor, grădinilor publice şi rezervaţiilor naturale;
    • dezvoltarea urbană;
    • evidenţa persoanelor;
    • podurile şi drumurile publice;
    • serviciile comunitare de utilitate publică: alimentare cu apă, gaz natural, canalizare, salubrizare, energie termică, iluminat public şi transport public local, după caz;
    • serviciile de urgenţă de tip salvamont, salvamar şi de prim ajutor;
    • activităţile de administraţie social-comunitară;
    • locuinţele sociale şi celelalte unităţi locative aflate în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale sau în administrarea sa;
    • punerea în valoare, în interesul comunităţii locale, a resurselor naturale de pe raza unităţii administrativ-teritoriale;
    • alte servicii publice stabilite prin lege;
  • hotărăşte acordarea unor sporuri şi altor facilităţi, potrivit legii, personalului sanitar şi didactic;
  • sprijină, în condiţiile legii, activitatea cultelor religioase;
  • solicită informări şi rapoarte de la primar, viceprimar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;
  • aprobă construirea locuinţelor sociale, criteriile pentru repartizarea locuinţelor sociale şi a utilităţilor locative aflate în proprietatea sau în administrarea sa;
  • solicită informări şi rapoarte specifice de la primar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local.
În exercitarea atribuţiilor privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern, Consiliul Local:
  • hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local;
  • hotărăşte, în condiţiile legii, înfrăţirea comunei, oraşului sau municipiului cu unităţi administrativ-teritoriale din alte ţări;
  • hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu alte unităţi administrativ-teritoriale din ţară sau din străinătate, precum şi aderarea la asociaţii naţionale şi internaţionale ale autorităţilor administraţiei publice locale, în vederea promovării unor interese comune.
Consiliul Local poate conferi persoanelor fizice române sau străine cu merite deosebite titlul de cetăţean de onoare al comunei, oraşului sau municipiului, în baza unui regulament propriu. Prin acest regulament se stabilesc şi condiţiile retragerii titlului conferit.

Consiliul Local îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.